søndag 25. mars 2012

Nydelig sitronsmør!

Hei Søndag!!

I går hadde vi en herlig kveld her hjemme hos oss. Vi hadde to vennepar på middag " alla 4 stjerners".
Men lille virrete meg husker jo ikke å ta bilde når det gjelder.

Jeg laget en treretters  herlig blanding ( litt selvskryt...tihi..).
Forrett med asparges, spekeskinke med feta og hovedretten var en super enkel LAKSEPASTA. (Nydelig!!!!)

***************
Dessert var også enkel, den besto av jordbær, krem med sjokoladebiter toppet med pikekyss.

Alt var så raskt å lage at gjesten satte seg ved bordet mens jeg lagde maten. Litt forbindelse hadde jeg gjort. Alt var ferdig kuttet på forhånd og kokevannet var klart..

Nam nam... terningkast 6 !!!   c",

***
Dette NYDELIGE sitron smøret anbefales på det sterkeste.


Får frem gode minner fra lange deilige sommerdager hos oldemor i Danmark når jeg får dette på skiva. Nydelig under hvitost eller sammenes med cotte cheese på salte kjeks. Mmmm...

SOMMERLIG ,FRISKT OG SYRLIG!


Gjestene fikk med seg hver sin glass hjem.
 Glassene er fra House Doctor og jeg skal kjøpe flere i morgen,
for disse var bare super kule og praktiske.

***

Du trenger:


Slik:

*Riv skallet av sitronene og press ut saften i en glassbolle.
*Ha i sukker og smør, og smelt dette i vannbad.
*Rør inn ett egg om gangen, og rør til smøret tykner (kan ta litt tid).
*Ha smøret i glass og avkjøl.

Oppskriften finner du også i nyeste Bolig Drøm!

"Herlig påske pålegg å ha med på hytta."

Håper det smaker!!





Ingen kommentarer: