søndag 18. desember 2011

7 dager igjen og sy selv hjerter.

Søndagen er her igjen, og vi skriver fjerde Søndag i advent.
Skal ha meg en tur på kjøpesenteret og gjøre meg ferdig med siste rest av julegaver i dag.
Søndagsåpent er flott for oss som har tidsklemma hengende over oss.
Men må si at jeg har medfølelse for de som må på arbeid i dag.

Måtte bare kjøpe disse kule "steinene" som egentlig er drops.
Kjøpt hos HERLIGHET på Moa. 


De smaker også helt greit, men gjør seg enda bedre som dekorasjon.


Mege KUUUUULE!!
♥♥♥

Ellers sysler jeg litt med å sy noen ENKLE julehjerter.



Disse er super enkel og super rask og lage. jeg henger de bl.a. på pakker og til dekorasjon.
Elsker å lage ting som ikke krever for mye tid.

Man trenger:
Papir
Saks
3 nåler
Ullfilt, eller annet stoff som ikke rakner.
Vatt
Tykk tråd.

Slik:
Brett et ark i to ,og klipp ut et halvt hjerte i ønsket str,
slik at når du bretter ut igjen, så blir det et symmetrisk hjerte.



Legg så to biter stoff oppå hverandre, og papirhjerte oppå der igjen,
og fest sammen med to nåler.
Klipp ut stoffet etter hjerte malen.


Ta vekk papiret, men fest nålene igjen og sy sammen hjertene med tykk trå.

Begynn i hjerte gropen og jobb deg nesten rundt.
Når du har noen cm igjen, fyller du hjertet med vatt e.l.

Sy igjen, og bruk resten av tråden til hank, slik at hjertet kan henges opp hvis du ønsker det.


Kos med hjemmelaget julepynt.
♥♥♥

 Så her sitter jeg da, med mine syslerier.
 Mens gutta ser på Transformers prøver jeg og skape litt jul i heimen.
 Ikke akkurat julestemnings lyder i bakgrunnen . hehehe!!!!
Gutter er gutter!
Får sette på noe julemusikk etterpå tenker jeg.


♥ Vivian ♥

3 kommentarer:

Livets små øyeblikk sa...

Søte hjerter:) Jeg er også tilhenger av ting som ikke tar for lang tid å lage, og hadde det ikke vært for at dagene er fulle frem til jul så spørs det om ikke jeg hadde prøvd meg på disse også.

Fin jul lenger der oppe, si fra om du ser snøen da!
Hanne:)

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

De var jo utrolig søte da. Dette må jeg bare prøve. Når det ikke ar lenger tid, så er dette absolutt noe for meg;). Takk for tipset. Kreativ du er altså:).

Fortsatt god helg og førjulstid til deg;).

Klem fra Marilinn

toves sammensurium sa...

For meg ser det ut som der er skikkelig julestemning hos deg Vivian...slik er det ikke her akkurat...men det blir,det blir :)
Kjempekoslg pyntet hos deg,og hjertene er jo helskjønne!!!Kjekt å lage noe selv,og de hjertene kan du jo bruke til myyyyye rart! Fikk du shoppet noe i går da??Himmel så mye folk...men jeg fikk heldigvis gjort litt!PÅ'n igjen i dag!!!
Synes egentkig ikke synd i de som jobber i butikk jeg,ihvertfall ikke på Moa for der har de som regel flere ansatte enn kanskje i enliten butikk på bygda der man ikke har råd til å ansette så mange...tenk på de som jpbber søndager ellers gjennom hele året!MEN,og her er virkelig et STORT MEN,jeg er prinsipielt imot søndagsåpne butikker,....synes det er så godt med en "stille dag" der vi alle kan roe ned,visakortet kan få fred en dag !Tror det er sunt!!!
Likevel roter jeg meg inn på Moa en søndag...plutselig var det ikke så nøye med prinsippene.Men det var såå surt i går,vått og glatt og kjedelig vær for ungene som jeg vanligvis drar med meg ut uansett vær.men tok den lettvinte løsningen og sendte Gubben og barna på lekeland mens jeg gikk bananas på Moa.Jaja,ingen regel uten unntak!!!!;)
Kos deg masse de siste dagene før jul!!!!
toveklem:)