søndag 29. mai 2011

Litt hage!


I dag blir det litt hage.
 Hagen er langt ifra ferdig, og jeg gleder meg til alt vokser seg stort og frodig.
Litt prøving og feiling blir det også, har ikke den største peiling akkuret.
Man finner det meste om alt på internett, og leser meg frem til det meste.
Denne herlige Floksen over her har vokst seg fire ganger så stor og det bare på andre sommeren.
 Minuset her er at sneglene elsker den, så hver kveld har jeg meg en runde og tar knekken på de stakkars sneglene som kommer inn i hagen vår.


Holder også på og "bygge" et klatre gjerde til Clematisen og noen andre klatreplanter.
 Ikke så vakkert syn og se rett inn i garasjen til naboen når vi åpner utgangsdøren.  Så jeg håper og tro at dette blir en vaker blomster vegg etterhvert.


Et hvit Syrentre har også fått seg en plass i hagen.
 Syren er en favoritt hos meg, så jeg har plantet to til  som er lilla på andre siden av huset.


En blomstrende Saxifraga langs kanten i en naturstein trapp gjør susen.


Denne lilla Syrenen har jeg hatt i en stor krukke i mange år.
Endelig har den fått sin plass i jorden, og nå skyter den ut vakre lilla blomster.
LYKKE!!!!


En stor sort krukke med lilla og "snart noen hvite "  blomster gjør susen.
Har en svakhet for lilla, hvite og rosa blomster.
Så det kommer hagen til og bli preget av.


Litt snekkring blir det også mer av.
En lav levegg bak den nye rotting sofaen bygges her.
 Håper på og skape en lun og trivelig atmosfære.
♥♥♥

God Søndag!

Vivian

Ingen kommentarer: