fredag 3. april 2009

FØR OG ETTER!



Slik så den ut ! Lekker? Vel kanskje en gang var den det! Var deilig å få av det gamle støvete trekket.

Men denne stolen har tydeligvis hatt en overhaling før! RÅÅÅÅÅSA!???



Sikkert vakker i rosa også en gang. På bildet er den blitt pusset og vasket. Har også fått seg et lag med grunning!




Etter flere omganger med pussing, maling, ble den slik. Den er nå malt i en lys grå farge. La inn litt ekstra fyll i armlene, rygg og sete.



Ble ganske så fornøyd med resultatet. Dette er første gang jeg gjør noe slikt. VELDIG gøy!!!!! Trakk den om i et mørk grått stoff fra butikken HERLIGHET. (Skal bruke dette stoffet en annen pass i huset også. Men det røper jeg ikke ennå.) ;-)

Nå har jeg lyst og hive meg over flere prosjekter. Får se hva jeg finner på!!!



GOD HELG TIL ALLE SOM MÅTTE TITTE INNOM! ;-)

Ps: sorry kvaliteten på bildene. (mobilkamera)

17 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

Jeg ELSKER de stolene å blir like imponert hver gang jeg ser noen har pusset dem opp. Jeg vil ha en, sukk!!! Det der ble kjempe fint, jeg elsket stoffet du hadde brukt.

KLART du kan legge meg til, jeg syns det er bare utrolig utrolig trivelig:)

Stine sa...

Kjempefin stol :) Har en slik stående hjemme hos mamma jeg, men så fant jeg en ny stol (litt mer type lenestol), så tror jeg må få henne til å pusse opp den i stedet, siden jeg mangler sitteplasser rundt sofagruppa! Men hvilken farge skal man velge? Hvitmaling på treverket? Grått? Sort? Og trekket- lin, bomull, fløyel eller skinn-imitasjon? Slett eller med kappe? Jeg blir rett og slett gal av å ta så mange valg :/

Stine sa...

Ps: Har du tatt vare på trekket du tok av? Likte det lyseblå med rosene jeg(!)

Solveig sa...

Heisann:)
Tusen takk for hilsen.

Så utrolig fin den stolen ble!!
Du er virkelig flnk:)
Jeg elsker de stolene, de blir jo aldri umoderne, og så kan man jo bytte trekk om man blir lei!

Ønsker deg ei super påske:)

charm design sa...

Hei
Tusen takk for super hyggelig tilbake meldig på bloggen min....
Bordet i spise stuen er fra Slettvold det er riktig.
Synes egentlig det er pent å henge lift gardinene på begge de to måtene du beskriver det.Men kansje finest og ha de inni når man har side gardiner.De rammer jo på en måte inn hele vinduet hvis du henger de uten på fra karm til karm,veldig pent hvis vinduene er etter hverandre.God påske

Anonym sa...

Så fin stolen ble! Blir spennende å se hva du skal bruke resten av det grå stoffet til.

LIVS LYST sa...

Den ble kjempe tøff! Så flink du er som klarer å trekke om selv da!

Hilsen Ljo

Guttemamma sa...

Utrolig så flott den ble!! Tør ikke å sette igang med sånt jeg...:-)

Monika sa...

Denne stolen ble kjempe flott! Gøy å få nytt liv i den:)
Monika

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Oi, den stolen ble jo riktig så lekker da. Tror nok jeg likevel på få meg en slik en jeg også, selv om jeg tviler litt på om jeg får det til...

Spennende med husbygging da. Vi skal også bygge hus snart. Så denne bloggen MÅ jeg jo bare følge;).

Håper det er greit at jeg legger deg til bloggen min...

Anonym sa...

L E K K E R stol!:) Jeg er superimponert!!

Fantastisk flott blogg!:D

LIVS LYST sa...

Hei igjen!
Ja,stolen din ble virkelig veldig fin! Så utrolig flink du er!!

Klart du kan legge meg til din liste!
Tusen takk :O)

Ha en henrivende dag!
Hilsen Ljo

prinsesselinn sa...

å så utrolig fin den ble.
Kjempefint stoffvalg,.
akkurat passe altliksom, ikke for søt, ikke for stilren.
Grattis med superbra resultat.
Ha en flott søndag

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fint det ble ;) Og jeg elsker det kjøkkenbildet lenger ned her ;)
Klem Maria fra Idekroken

Herlighet sa...

Herlighet for en forandring :) Stor inspirasjon til lesere og oss :) Forsett med det! Veldig bra du er fornøyd med kjøpet ditt og hjelpe du får hos oss! Utrolig fin blogg du har, denne vil jeg forsette å følge :)

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Hei igjen.

Ja, kan vel bare forestille meg at det tok litt tid med å bli ferdig. Men, så ble jo resultatet skikkelig bra også da;). Nei, en slik stol bare MÅ jeg ha jeg også!!

Selvfølgelig kan du legge meg til listen din. Kjempehyggelig hvis du vil det;).

Ha en god kveld!

Anette {foreldremanualen} sa...

Wow - utrolig stilig!! :-)