onsdag 3. september 2008

HØST???

Ja det nærmer seg nå. Den mørke og lange årstiden. Alle uffer seg og stønner når noen nevner det. Jeg å på en måte. Jeg liker ikke å stå ute tidlig om morgenen å skrape is av bilvinduet. Trøtt som ei strømpe! ( som vi sunnmøringer sier.). Jeg liker heller ikke at vi må tre på de stakkars barna et tonn med klær bare en skal på butikken å kjøpe en liter melk. Jeg liker heller ikke å ha på meg et tonn med klær. Jeg vil ikke vaske et tonn med klær. Jeg liker ikke de slapsete gatene og stiene, som vi så ofte har her på kysten. Å jeg hater å fryse. Jeg fryser bare med tanken av å fryse.
Derfor er mennene så heldige som har oss damer. Vi ( de fleste av oss, vil jeg tro) gjør en svært viktig jobb. Vi bringer VARME og kos inn i våres tusen hjem. Hadde det ikke vært for oss damer ville de fleste hus manglet : Koselige VARMENDE levende lys i alle fasonger og farger, VARME og dekorative pledd og puter, lune og VARMENDE gardiner , store VARME håndduker, VARME og gode ullsokker, en lun og VARM sofa der en kan kose seg med det VARME teppet og en VARM kopp kakao og VARME nystekte boller, som MOR har laget.

Ingen kommentarer: