fredag 23. mai 2008

SOMMER DRØMMER!





GLEDER meg håpløst mye til vi får oss hage.
Hodet mitt bogner over av ideer som jeg har lyst å sette til live. Må kansje begrense meg litt. Det blir jo ikke verdens største hage da, + at jeg heller ikke har verdens grønneste fingrer. Man lærer så lenge man lever. Men en ting er sikkert, JEG skal ha PIONER i hagen min. Det er bare den aller aller vakreste blomsten på jord. MIN MENING!!! Også har jeg lyst å prøve meg på STOKKROSER. Har en forkjærlighet for dem. De minner meg om lange late feriedager i min oldemors hage. Min kjære danske oldemor. Hun hadde et koselig lite tegelsteinshus i Hou i Danmark. Gaten hun bodde i var lang og smal. Langs gaten var det plantet vakre trær med jevne mellomrom på begge sider. (Som i et eventyr). Husene som ligger langs veien er alle små og koselige med søte porter som ønsker deg velkommen. Og overalt er der STOKKROSER, og det lukter sommer. Der var jeg, sommer etter sommer.
Vi høstet inn små poteter og andre grønnsaker fra bakhagen til oldemor. De smakte nydelig, de smakte Danmark. Hagen var ikke stor, men den var spennende. Hun hadde en liten gårdsteinsplatting bak huset, kantet inn med en liten mur. Bak muren gikk det en liten sti med mange kryssende stier. Mellom disse små stiene hadde hun plantet grønnsaker , urter, markjordbær, rabarbra og sukkererter. Er det rart jeg er glad i Danmark. Et steinkast fra huset var stranden med gamle trepirer som stekte seg langt ut mot havet. Der lå vi på kanten og så på småfisker. Jeg og mamma!

Ingen kommentarer: