mandag 11. februar 2008

RYDDE, RYDDE, RYDDE !!!!!!!!





Føler jeg ikke gjør noe annet en å rydde nå for tiden. Tenkte at nå som jeg har fått helt nytt hus, så skulle alt ha sin faste plass. Guttene skulle holde rommene sine ryddig og jeg skulle bare bruke min fritid på familien og hobbyer. MEN NEI slik er d ikke. Er uuuuutrolig lei av spes. klesvask. Dvs vaskinga går jo greit ( d er jo vaskemaskinen som gjør), men så skal jo kleshaugen legges sammen og ikke minst puttes i skapet. ( travelt :-O) Når jeg endelig begynner å se bunnen på skittentøyskurven, så kommer det enten treningsklær eller sengeskift ( d er jo en maskin bare det!!!) ÅÅÅHHH DEILIG Å FÅ DET UT!!

Bildene er fra minstemann sitt romm. Utrolig fornøyd med fargevalget på veggene. De er litt sterkere på bildene synest jeg. Som vi oxo kan se så er VIVIAN glad i IKEA. Den søte stolen har min morfar laget. Er den ikke fin???

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skikkelig koselig ut det rommet til gutten din.

Angående å rydde så er det noe jeg liker, iallefall å ha orden.

1.Første bud er å ha fast plass til alt.Bruk romdelere i skuffer og la vært familiemedlem ha ei skuff hver til pengbok, busskort, tyggis, nøkler, mobillader osv.

2. neste bud er å ikke ha så mye ting, altså kjøpe inn med omhu.

3. Lever klær, leker osv som ikke brukes/ er for smått til fretex.

4. Lær alle familiemedlemmer gode rutiner, fat og glass rett i oppvaskmaskin, sko, jakke og sekk henges på plass. Skitne klær i skittentøykurv. Ting legges rett på plass etter bruk.Får man rutine på dette så blir det ikke et ork, men går automatisk.

5. Ha flere skittentøykurver, og lær barna og sortere i rett kurv, gjør det enklere ved vask og la barna brette og hjelpe til med å legge på plass.

Ha ei god helg